2007/04/24

ALTXORRAREN OTARRA

Badakigu umeek jolaseen bidez ikasten dutela. Jolasaren bidez bere nahiak, gustuak eta amets frustatuak egin ahal izango dituzte. Horrek segurtasuna emango dio, eta autonomia hartzen joan dadin lagunduko dio.

Umeekin egin ahal dugun jolas mota bat da jolas heuristikoa edo altxorraren otarra. 12 eta 24 urte bitarteko umeentzat zuzenduta dago.

Egun ezberdinetan egiten da, eta horrela umeek textura, material, eta objektu ezberdinak aztertu ahal izango dituzte.

Horretarako konuan izan behar ditugu puntu batzuk: Materiala zehatza erabiltzea, leku egokia erabiltzea, denbora ematea, bat edo irakasle gehiago gidatzea, giro lasaia lortzea...

Joku heuristikoak txikien ekintza espontaneetaz aprobetxatzen da, era berean, bultzatzen ditu. Pentsamendua, hizkuntza, harreman pertsonalak eta ekintzak estrukturatzen ditu eta bi fase daude. Hasieran haurrek materialak aztertuko dituzte eta konbinatuko dituzte, eta bigarren objektuak batzen dituzte.

Nik nire umeekin egitea pentsatu nuen, horregatik hasi nintzen informazio bilatzen eta pentsatu nuen sarrera polita izan litzatekeela nire blogan jartzeko. Aurkitu nuen Espainiako eskola batean joku mota hau erabiltzen dutela. Oso ondo azaltzen du zer den, ze materialak erabiltzen dituzten eta argazki batzuk ageri dira. Zeozer ikasteko balio duela espero dut!!

Informazio gehiago nahi baduzue liburu batzuk idatzi dituzte jolas heuristikoari buruz, El juego heuristico,una actividad del 2 año de vida,

descubrir jugando Tere Majem y Pepa Odena , eta eskola baten burutuako esperientzia bat, oso polita da umeen argazkiak diario baten moduan agertzendira,merezi du ikustea!!



No hay comentarios: